woensdag 28 december 2011

dingen die ik al even geleden heb genaaid

Pyama
Ik had nog wat flanel liggen met een jongensachtig motiefke. Niet echt mijn stijl, maar wel lekker warm, dus besloot ik er een paar maanden geleden een pyama van te maken. Volgens een patroontje van een Ottobre. Waar ik vooral verzot op was, waren de mouwen. Ik geloof dat het ding zelfs een benaming heeft, nl raglanmouwen.

De zoon bestempelde de pyama al onmiddellijk als te lelijk om te dragen. Ik heb hem toch maar in zijn kast gelegd en gelukkig voor mij is hij nogal een koukleumeke. Nu hij doorheeft dat het een lekker warme pyama is, moet ik zien dat ik hem zo snel mogelijk gewassen heb, want hij zou er bijna elke nacht in slapen.


Trui
Omdat ik het patroontje met de mouwen zo leuk vond en restjes fleece overhad van dit kleedje, besloot ik het truitje nog eens te maken, maar dan echt als trui. Ik zette er vanonder een boordje in ipv enkel een zoom. En ontdekte dat ik nog heel wat moest oefenen voor een halsboord netjes te krijgen ;-)

Rokje voor de kleine zus
Rokje voor de grote zus
 En nog had ik fleece over ... dus maakte ik een rokje voor ons jongste dreumesje. Het patroontje haalde ik uit een Knippie, ik zette er alleen zelf nog een zakje op. Eigenlijk maak ik geen kleertjes onder maatje 92. Ten eerste omdat ons dreumesje, met een grote zus en 2 grotere nichtjes echt wel verzuipt in de kleertjes. Ten tweede omdat ze nog vrij snel groeit. En ten derde omdat ik gewoon te lui ben om veel energie te steken in een kledingstuk dat met veel geluk 3 maanden meegaat. Maar dat rokje, dat ging vlotjes! Zo vlotjes, dat ik hem snel nog maakte in de oudste haar maat, omdat ze kleurenweek had op school maar geen gele kleren. En ik wel gele fleece had.


Uiteraard kon een foto waarop ze alledrie iets homemade by mama aanhebben, niet ontbreken. Maar u ziet, na ettelijke pogingen, was dit de beste foto. Waarop mama op de zetel staat ( wat ze niet mag), het een onmogelijke opgave is om drie kinderen tegelijk naar hun moeder te laten luisteren én kijken ( ongeacht hoe idioot mama op die zetel staat) en er vooral op te zien is wat 3 kinderen kunnen aanrichten met je living als ze de vrije hand krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...