woensdag 8 februari 2012

meet Mijke

Binnen 7 weken ( hopelijk wat minder, hoogstwaarschijnlijk meer) komt er nog een wolkje bij hier. Zodat ons gezinnetje 2 groten en 4 kleintjes telt. Traditiegetrouw brengt de nieuwe baby geschenkjes mee voor de andere spruiten ( kwestie dat het kind al direct graag gezien wordt). De oudste krijgt een vriendenboek, want daar vraagt ze al zolang achter. De middelste krijgt een set speelgoedwagen/brommer en helikopter. En de jongste ... jaah ... die is amper 18 maanden en verzuipt in het speelgoed. Er zit altijd maar ongeveer 18 maanden tussen de kindjes, zo snel verslijt hun speelgoed tot hiertoe nog niet.

De laatste tijd ontpopt ze zich echter tot een echt poppenmoedertje. Is ook verzot op kleine kindjes. Als ze de kans ziet, loopt ze continu te zeulen met een popje, probeert ze het kind aan te kleden etc ... De oudste was totaal niet geïnteresseerd in poppen of kleine kindjes. Het aanbod hier is dus eigenlijk maar zielig. Nu mijn grote haakproject van de afgelopen maanden eindelijk afgewerkt is ( daarover meer ergens na de bevalling), heb ik terug tijd om mijn haakpen ook voor andere dingen te gebruiken.

 En dus maakte ik ...

MIJKE!

Mijke is een negerinnetje ( aangezien haar favoriete pop aller tijden Jamal van bij de onthaalmoeder is. En Jamal is een negerbabypopje) met lichtblauwe ogen ( want zwart zag je amper op het bruin), een rode neus en een rode mond. Ik vind dat ze zo kan solliciteren voor Zwarte Piet, maar bon.

Mijke heeft zelfs een pampertje, dat dichtkan van zodra ik er de juiste klittenband voor heb gevonden. Er staan ook nog bavetjes, slaapzakjes, dekentjes, rokjes, kleedjes etc op haar geboortelijstje, dus keuze genoeg om binnenkort te maken en mee af te geven met de pop in kwestie.

En waarom de naam Mijke vraagt u? Omdat mijn dreumesje in die fase zit dat ze alles wat interessant is, bestempeld als 'da mij'. Territoriumdrift noem ik dat. Een Mij-ke leek me dus de ideale naam voor haar popje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...