donderdag 31 mei 2012

Jongens, meisjes, aan de kant ...

... hier komt dochter Olifant!

Voor het komende schoolfeest kreeg mijn oudste het thema dieren van Afrika mee. Voor het grootouderfeest begin dit schooljaar - zelfde thema - was ze een olifantje. Toen had ik een olifantenpyama geleend, maar dat ging nu niet meer wegens te warm ( al vermoed ik dat ze daar zondag anders over zal denken met de temperaturen die ze dan voorspellen) en een ietsiepietsie te klein ( eerder zij die te groot is geworden). Ons meisje vond dat er geen discussie over kon bestaan, ze was een olifant, punt. Met niets grijs in haar kleerkast.

Tijd dus voor de mama om in haar bak met *kleren die ik niet meer aandoe maar waarvan ik denk dat ik ze ooit nog wel eens iets ga hergebruiken voor iets* te duiken! Ik vond er een oud grijs tricot tshirt met paarse boorden dat ik misschien 1x heb aangehad voor ik besefte dat het toch mijn ding niet was. Ik liet er het Ameliepatroontje van Farbenmix op los dat u hier en hier ook al eens kon bewonderen. Ik maakte het mezelf gemakkelijk en liet het doorlopen, zodat ik de halsnaad en de zoom van het tshirt zelf kon overnemen. Minder werk voor mezelf.


Ik printte een afbeelding van een olifant, had een tekort aan flockfolie in de gepaste kleur en grootte, speldde het papier dan maar op het kleedje, ging errond met kleermakerskrijt en stikte er dan over met een kleine zigzagsteek. Het valt wat lichter uit dan gepland, je ziet het amper, maar ik vind het net een mooi en subtiel detail geworden.

Nu moet ik het ding gewoon nog strijken tegen zondag en ze is er klaar voor! En heb ik mijne man toch net iets meer kunnen overtuigen van het nut om ne hele stapel oude kleren bij te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...