woensdag 23 mei 2012

Voor hem en voor haar

Is het bij jullie kleuters soms / vaak / altijd* een wedstrijdje om ter eerst? Gaande van om ter eerst aan de auto tot om ter eerst ne boterham tot ... . Enigste uitzondering is hier om ter eerst kleren aandoen. De dochter is een ijverige aankleedster, de zoon zou gans de dag in zijne blote rondlopen als het aan hem ligt.

Maar dus ... ik kreeg reclamaties over de volgorde waarin ik iets maakte voor wie. Ik wissel namelijk af. Iets voor haar, iets voor hem en af en toe tussendoor iets voor iemand anders. Mijn wolkjes echter denken dat we in een wereld leven waarin ze iets vragen en ik het op 5min tijd af heb. Liefst nog terwijl ze ondertussen  geëntertaind worden, eten en drinken krijgen en dat allemaal in een proper huis, gedaan door ondergetekende. Zo werkt het dus niet. Spijtig. Wat maakt dat de ene soms langer moet wachten dan de andere. Of een naaiprojectje praktisch tegelijkertijd af is met een haakprojectje voor de ene kleuter. En de andere voelt zich onmiddellijk in de kou gezet.

Daarom moesten ze nu wachten tot ik voor allebei een exemplaar had gemaakt. En stiekem hoop ik dat deze robotjes zich 's nachts ontpoppen tot ijverige klusjesmannen / kuisvrouwen!



*schrappen wat niet past

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...