dinsdag 17 juli 2012

Het t-shirt en het probleem

U had er nog eentje tegoed, een foto van het t-shirt dat ik heb gemaakt. De All Wrapped Up Tank van Hot Patterns. Een sportief topje dat, door de knooplinten, toch iets feestelijker eruitziet. Een gratis patroontje, en een gemakkelijk. Zonder mouwen en racerback. En net daar zat het probleem. Want ik heb geen figuur voor een mouwloos, racerback topje met mijn nogal volle bovenarmen. Al zeker niet omdat ik meestal korte mouwen draag en mijn bovenarm onderverdeeld is in 2 stukken: melkfleswit en bronsbruin. Maar ik vond het wel een mooi topje.

Aangezien ik van een uitdaging niet vies ben, tekende ik zelf een paar mouwen. Een basispatroon kon ik niet gebruiken, door de vorm van de rug. Dus hebben Pomme Pomme en ik ons er eens over gebogen, over die mouwkop. Heb ik mijn armen grondig nagemeten. Een patroon getekend tot een acceptabele lengte. En ziet u op de foto het resultaat. Van ver ziet het er geweldig uit. Van dichtbij ook, als je geen kenner bent. Maar ik, ik ben tevreden. Al heb ik van die knooplinten nog een ferm stuk afgeknipt. Het voelde alsof ik mezelf in ne Tricot Slen aan het wikkelen was. Ik ben van plan het nog eens te maken. In een ander kleurtje en zonder knooplinten, want eigenlijk is dat ook nog mooi zo.


En nu ... hou ik naaiverlof. Haakverlof. Breiverlof. En dus ook blogverlof. Voor een tijdje ;-)

3 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...