zaterdag 20 oktober 2012

Blije Kindjesswap #2

Voor kind nr 2 dat aan mij werd toebedeeld was het moeilijker. Het 6-jarige meisje hield van paarden. Laat dat nu net iets zijn waar ik totaal geen affiniteit mee heb. Er stonden ook plooirokjes op haar Pinterestbordjes. Omdat ik eigenlijk altijd probeer iets te maken wat ik nog nooit eerder gemaakt heb, werd het dus een plooirokje. Dju toch, wat heb ik ermee gesukkeld!

Slim als ik - af en toe - ben, knipte ik eerst een testrokje maatje 6 jaar uit voor mijn dochter en een rokje maatje 8 jaar voor mijn swaptoffertje. Dan kon ik eerst het testrokje maken, leren uit mijn fouten, en dan het rokje "voor echt" maken. Komt ge daar toe op de naailes en wat ontdekt ge: het testrokje ligt thuis nog geknipt en wel te liggen, terwijl het "echte" rokje in de naaidoos stak. Wederom dju.

Dus maakte ik eerst dit rokje, en uiteraard ging zowat alles mis wat er mis kon gaan en heb ik er een serieus stukje op gevloekt. Goed van ver, maar ver van goed.

Ik was echt vast van plan om er een nieuw te maken of op zijn minst om nog iets bij te maken om te compenseren. Maar toen begon ik vrij onverwacht opnieuw te werken en schoot het erbij in ... waarvoor mijn oprechte excuses! Ook hier kon een geflockt kaartje niet ontbreken.

En wat had ik zoal op het pinterestbordje van mijn 2-jarige gezet?

Een kwartrimpelrokje, waar ze superschattig mee staat! Een kadertje waar haar naam op geflockt staat. En als die hard Hello Kitty fan was ze dolgelukkig met haar Hello Kitty haarspeldjes! Nog eens heel hard bedankt!




PS: dat testrokje ligt hier ondertussen half afgemaakt in de naaidoos. Geheel volgens de wetten der ironie heb ik er "met mijn klak naar gesmeten" tijdens het maken en is het tot hiertoe praktisch perfect afgewerkt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...