zondag 23 december 2012

Mijn voornemens voor 2013

Vele voornemens heb ik voor 2013 ( een wederkerende: die paar kilootjes teveel er afkrijgen. Lukt me nooit. Of toch nooit lang genoeg).

Het belangrijkste dit jaar is toch om meer aan mezelf te denken. Naaisgewijs dan. Ik zal het zo uitleggen ... moest onze wasmachine 2 weken kapot zijn, en de kinderen elke dag ne andere tenue aandoen, zouden er nog kleren in hun kast hangen. Ik daarentegen zou na 5 dagen al kleerloos door het leven gaan. De afgelopen 6 jaar is mijn leven een aaneenschakeling geweest van zwanger zijn en borstvoeding geven. We kozen bewust voor 4 kinderen kort op elkaar ( er zit respectievelijk 18 - 20 en 19 maanden tussen) en ik kies er ook bewust voor om telkens lang borstvoeding te geven ( respectievelijk 1 jaar, 2x 9 maanden en ondertussen toch ook weer 9 maanden en still counting). Ik koos dus vaak kledij in functie van gemak. Praktische kleding die meegroeit met een buik en borsten. Ik heb dan ook nog eens een hekel aan winkelen, dus als ik dan eens naar de winkel ga, grabbel ik meestal het goedkoopste mee. Dat is trouwens erger geworden sinds ik naai, want nu denk ik vaak, seg, voor dat geld kan ik het zelf wel én dan kan ik dit en dat detail veranderen dat mij niet aanstaat. Met als gevolg dat ik ondertussen maar voor de kinderen blijf naaien, en er zelf praktisch als een slons bijloop.

Tijd om dat te veranderen! Er komen geen kinderen meer, dus normaal gezien gaat mijn lichaam niet hard meer veranderen ( al blijf ik dromen over een paar kilootjes minder). Tijd dat mijn kleerkast terug wat gevulder raakt. Ik naai enkel nog voor mezelf. Verkleedoutfits en verjaardagscadeautjes uitgezonderd. Oh, en als het echt nodig is natuurlijk ( zoals de dochter die toch wel een ernstig gebrek aan kleedjes heeft in haar kleerkast). Maar voor de rest: ME ME ME!

Ik ben eens benieuwd. Ik vrees dat ik noodgedwongen een rokkenmadam word, want dat is wel vele gemakkelijker om te maken.

Ik moet er ook nog in slagen om dat te combineren met mijn andere voornemen: minder naaien. Meer tijd besteden aan mijn gezin, andere hobby's ( haken, breien), mijne stapel ongelezen boeken en vanalle andere leuke dingen!

Maar jullie wens ik in ieder geval al:

1 opmerking:

  1. Echt een zalige foto :-)
    Prettige feestdagen!

    En succes met je goede voornemens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...