dinsdag 11 december 2012

Oehoe, Oehoe!

Sommige kleintjes staan te trappelen om de wereld te mogen verkennen. En komen dan al eens wat te vroeg piepen. Dit sterk kereltje zei 7 weken te vroeg hallo tegen de wereld. Op zijn geboortekaartje stonden uiltjes, dus haakte ik een uilenmutsje.

Ik ben er wel 3x aan begonnen, telkens met een ander patroon, telkens was er iets niet naar mijn zin. Dus haakte ik op mijn gevoel, net zoals bij deze mutsen. En het resultaat viel goed mee! Al heb ik ze enkel gepast op een poppemie wiens hoofd natuurlijk net iets kleiner is. Ik maakte ze met een omtrek van 38cm. Rekening houdend met het feit dat hij een prematuurtje is, dus een kleiner hoofdje, en dat ze liefst de hele winter mee kan gaan. Voor extra warm comfort kan er altijd nog een fleeceke ingenaaid worden.

Ik verpakte het in een uilen hobo sack, met naam erop geflockt en stak er nog een geflockt uilenkaartje bij. En verstuurde het, want als er iets is wat het kleine ventje echt niet kan gebruiken, zijn het wel ziektekiemen. En laat dat nu net iets zijn dat hier gratis te verkrijgen is. Dus ik hoop dat de ontvangers er blij met gaan zijn!

 Ondertussen maakte ik voor een jarig klasgenootje ook een hobo sack en stak daar nog een cadeautje in. Misschien moet ik ze eens op voorraad gaan maken voor de jongens die een feestje geven. Mijn plan in september was, voor elke jarige die een feestje gaf waarop 1 van mijn kinders welkom waren, iets te maken. Een hobo sack voor de jongens, een cirkelrokje voor de meisjes ( al moet ik tegen het einde van het schooljaar wel iets anders gaan verzinnen voor de meisjes die al een cirkelrokje hebben gekregen). Helaas ... het lukte voor oktober. Het eerste feestje in november was dat van mijn eigen zoon. En dat van zijn klasgenootje en medegeboortedatumdeler was een aantal dagen later. Toen was ik druk bezig met dit. Zij hebben dus geen zelfgemaakt cadeautje gekregen, dat zal iets voor volgend jaar zijn!

2 opmerkingen:

  1. Amai, veel stof ga jij nodig hebben voor al die cirkelrokken ;-) Enne, supertoffe muts voor Walt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarom dat de meisjes enkel een cirkelrokje krijgen en de jongens een hobo sack met nog een kleinigheidje in ;-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...