donderdag 6 december 2012

Zwarte Pietenstijl

Kreeg ze vorige week vrijdag weer een briefje mee in haar boekentas, die oudste van mij. Dat op 5 december de Sint op school komt. En dat diegene die willen, verkleed mogen komen als Zwarte Piet. Voor zoiets is ze wel te vinden natuurlijk. Op mijn opmerking dat ik de tijd niet had om naar de winkel te gaan, want dat ik moest werken, zei ze laconiek: 'kopen he mama'. Mijn hart steigerde. Ooit heb ik me voorgenomen dat ik geen verkleedkleren koop voor de kinderen, maar ze maak ( of krijg). Ik vind het ook leuk om te maken. Het maakt niet uit als het niet zo goed afgewerkt is, of er een foutje inzit, it's all part of the costume. En ik krijg de kriebels als ik op carnaval klassen zie met 5 MegaMindy's en 5 MegaToby's ( en rarara wat mijn dochter wil zijn dit jaar voor carnaval. Na een diepgaand gesprek bleek dat het masker de aantrekkingskracht is, en heeft ze nu gekozen voor een uil te zijn. Met masker. Ik ga al mogen beginnen brainstormen). Nee, als er verkleed moet worden, gaan we voor originaliteit. Of toch als het gaat.  Want ik moet hierbij stilletjes toegeven dat ik met Halloween eind oktober, wegens tijdgebrek, toch een heksenkleed en een pompoenpak heb gekocht. Aiai. De schaamte. Ik ben er nog niet goed van ;-)

Maar bon dus, het Pietenpak. Via via kwam ik terecht bij een handige gebruiksaanwijzing voor de broek, cape en muts van Piet. Ik denk dat het 1 van de eerste keren is dat ik niets veranderd heb aan het patroon en achteraf gezien ook niets wil veranderen. Of ja, misschien toch. De muts ploft wat te groot uit naar mijn zin, maar eigenlijk is ze zo ook goed. Ja, een perfect patroon voor mij, dat mag bejubeld worden! Kwam toevallig zo uit dat mijn dochter in ne 116 zit, net de maat die werd aangeboden.

Ik had nog een stapel Zeemanfleecedekentjes liggen en verknipte er 2 tot dit:

 
Iemand een idee wat haar lievelingskleuren zijn?

5 opmerkingen:

  1. super zeg, en ook een héél lekker warm pietjespak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kun je dat uilenpak ook niet van fleece maken ?

      Verwijderen
    2. Dat is de bedoeling :-) Ik heb een tuto gevonden waar je dan ook nog eens met vilt veertjes maakt ( zoals meneer de Uil van de Fabeltjeskrant) op een fleece trui. Ze moet eerst nog eens beslissen welke kleur ze wilt ;-)

      Verwijderen
  2. Leuk hoor! Wat ziet ze er gelukkig mee uit, ook....

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...