dinsdag 1 april 2014

Blogstilte


Wat ik allemaal zoal deed tijdens deze maand blogstilte?

Ziek zijn, dat op de eerste plaats. Serieus ziek zijn. Ik had al sinds begin januari last van vanalle kwaaltjes, oververmoeidheid op kop. Elke week had ik een beetje meer slaap nodig om te kunnen functioneren, tot ik eind februari 16u slaap nodig had om te kunnen recupereren van amper 1 nachtje werken. En dan nog niet uitgeslapen zijn. Een paar dagen erna crashte ik volledig. Het bleek een a-typische bacterie te zijn, waar a-typische antibiotica bij aan te pas moest komen. Nog steeds ben ik nog geen 100% genezen, heel snel moe, maar ik geraak er wel.

Voor de rest genoot ik vooral van mijn gezin en het goede weer! ( daar stond ik dan schoon met hun verkleedpakken waarvan het de bedoeling was dat ze die zo ook nog konden dragen. Ze hebben ze 3 dagen gedragen, maar erna was het te warm voor mijn kinders om iets van fleece te verdragen.)

Ik maakte enkel nog een zakje voor een veiligheidsbril, voor een vriend van ons, en een al lang beloofd ( en niet gestreken voor de foto) cirkelrokje voor dochter nr 2.

En die onderste foto? Ooit vertelde ik het hier al, dat ik bij de zwangerschap van de oudste fanatiek lapjes begon te breien. Ik had een groots lappendeken in mijn hoofd, zo groot als een 1persoonsdeken. Dat was toen ik het naaien en het haken nog niet had ontdekt. Ik had zelfs alle lapjes al af, en een heel schema over hoe ze in elkaar gezet moesten worden. En daar stopte het. De zin om alles aan elkaar te naaien, ontbrak.

Ondertussen kwamen nr 2, nr 3 en nr 4 de wereld verkennen en voelde ik me al verplicht om ook voor hun eentje te maken. Waardoor de lapjes gewoon al 6 jaar in mijn kast liggen zonder er iets met te doen. Eind januari deed de school van onze kinderen een oproep voor lapjes om een groot deken te maken, voor dikke truiendag op 14 februari. Ik liet elk kind 1 lapje eruit kiezen en doneerde de rest aan school. Breidde nog snel wat overschotjes op en dit is het resultaat! Ik ben blij dat de lapjes dan toch nog een bestemming hebben gekregen.

En van de gekozen lapjes? Daar brei ik een effen achterkant tegen en daar maak ik kussens van. Ooit ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...