maandag 20 oktober 2014

De rok en de pennenzak

 Ik knipte, ergens eind 2013, dit rokje al. In ne 128. Voor een cadeautje. Om dan, eens geknipt, te beginnen twijfelen over de breedte en er toch iets anders gekocht werd. Ik maakte hem nu pas af, met mijn eigen dochter in gedachten als model. Blauw en geel, de lievelingskleuren etc. Hij is heel mooi geworden, al zeg ik het zelf. Uit gabardine. De gele paspel maakt hem wat vrolijker. Stevig winterrokje. Past perfect. Behalve dan in de taille. Ze heeft zo'n zandlopermodel en daar was ik vergeten rekening mee te houden. Ik hoop dat ze nog ne cm of 4 breder wordt tegen volgende winter!

De zoon startte in september in het 1e leerjaar. In augustus koos hij dit dierenstofje voor een pennenzak. Met daarbij de mededeling dat hij eigenlijk nog steeds kwaad was op mij omdat ik de maand ervoor zijn dierenhemd uit zijn kast had gehaald. Terwijl ik dat uit zijn kast had gehaald omdat hij het in al die jaren nog geen 10x heeft aangehad. Want hij draagt geen hemdjes. Het is nogal ne speciale ;-)

In ieder geval, de pennenzak lag al geknipt klaar te wachten op een momentje tijd toen de zoon in de winkel ne pennenzak met de kleuren van Brazilië tegenkwam. Nog steeds aan het teren op de voetbalhype, werd hij op slag verliefd op de pennenzak. Ik zei dat hij hem niet kreeg van mij, want dat er thuis ne pennenzak geknipt lag te wachten op hem. Waarop de middelste dochter enthousiast uitriep dat zij die pennenzak met diertjes wel wou, want dat ze er nog geen had en dat zij volgend jaar naar het eerste leerjaar gaat. Tegen zoveel samenspannen kon ik niet tegenop en dus is nu de middelste dochter heel blij met haar pennenzak!

En de zoon kreeg de waarschuwing dat ik niet veel meer voor hem ga naaien. Zijn short die hij vandezomer persé moest hebben wilt hij niet dragen omdat hij hem te donker vind. Zijn voetbalt-shirt net hetzelfde, hij heeft hem amper gedragen deze zomer. Maar hij heeft het wel elke keer gezien als ik die kledingstukken uit zijn kast pluk om weg te doen. Dat mag dan ook weer niet!




2 opmerkingen:

  1. Hop hop R een beetje dikker worden :-p
    En zo kennen we die zoon van u hé ;-), maar gij kent mijn dochter ook al goed zenne haha, moest wel lachen met u berichtje, maar idd, de diadeem heeft toch heel eventjes in de haren gezeten lol
    Hier al een geluk kindjes die verzot zijn op de dingen die mama maakt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...