zaterdag 15 november 2014

Smurferdesmurf

Ik riep een paar berichten geleden nog dat ik niet veel meer ging naaien voor de zoon. Maar toen kwam hij thuis met het thema van het scoutsweekend: de Smurfen. Hij ging niet akkoord met mijn suggestie van ne witte legging van 1 van zijn zussen ( ik kon het maar proberen) en wou zich pas verkleden toen ik een afbeelding liet zien van de knutselsmurf.

Ons venteke is nl sinds kleinsafaan voornamelijk geïnteresseerd in werkgerief. Werkman is zijn toekomstig beroep, sinds zijn 2. Verkleden doet hij nog steeds niet graag maar met dit kreeg ik hem toch overtuigd!

Ik kocht in de Zeeman een fleecedeken voor 2,99€. ( Fleece, nog zo'n topper voor de zoon.) Legde een korte broek (want het is ondertussen toch al bijna 2 jaar geleden dat hij nog een lange broek heeft aangedaan) erop en knipte er losjes naast. Naaide er een lap bovenop en 2 linten voor de salopet. Kamsnapjes en een zakje vanvoor en klaar. Ik heb niets omgezoomd of netjes afgewerkt want ik ben er zeker van dat hij het vandaag, op het weekend, aandoet en dan nooit meer.

De riem gaat ondertussen al ettelijke jaren mee. De muts baseerde ik op het patroon dat ik gebruikte voor de minionmuts van het kampthema van de oudste. Tekende er een soortement smurfachtig iets boven, vulde het met de restjes witte fleece ( heb nog wel een deel over) en naaide er nog een binnenmuts in.

Normaal ben ik iemand die soms héél nipt werkt, maar deze outfit had ik vorige zondag al klaar. Gelukkig, want maandagavond blokkeerde mijn fietswiel, viel ik en zit ik hier nu met een gebroken hand. Een paar weken verplichte rust, want probeer maar eens te naaien, breien of haken met 1 hand ...


3 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...