zondag 4 januari 2015

Nog een paar terugblikken

Ook nog een kleine terugblik naar de jaren toen ik al blogde maar nog niet op het idee kwam om aan terugblikken te doen ;-)

De top 3 van 2013 zag er zo uit:

3) Een nieuw Zwarte Pietenpak voor de oudste. Wordt nog steeds gedragen, die ene keer op het jaar ;-)

2) Het oorbellenboekje. Ik maakte er ondertussen een stuk of 6 en ze blijven een groot succes.

1) De feestoutfits voor de 1e verjaardag van de jongste dochter. De kroon wordt nog jaarlijks bovengehaald. Het kleedje ligt in haar herinneringendoos. De broek van de toen 2,5 jarige dochter, is nu aan de korte kant voor de bijna 3-jarige jongste dochter. De rok wordt nog steeds af en toe gedragen door de oudste, want haar alleen-rokjes-of-kleedjes-fase is omgedraaid naar héél-af-en-toe-nog-rokjes-of-kleedjes-fase.


En 2012 zag er zo uit:

3) De sleutelhangertjes die ik haakte ter ere van de geboorte van de jongste ( die in maart alweer 3 wordt!) Een groots project en nog steeds eentje waar ik trots op ben. Ze leven trouwens nog ook.


2) Het maken van kerstboomversiering met strijkparels. Door ze te laten smelten. Ik denk dat er dit jaar zo'n 2 nog in de kerstboom hangen ( de rest leeft ook nog, maar de boom hangt gewoon vol). Ondertussen zijn er ook al pompons bijgekomen, zelfgemaakte kerstballen, zoutdeegfiguurtjes, echte strijkparelfiguurtjes, ... een allegaartje van zelfgemaakte kerstboomversiering. Elk jaar knutselen de kinderen wel wat bij. Onze kerstboom ziet eruit zoals ons huishouden, een beetje chaotisch, maar alles met liefde gemaakt ;-)

1) Het eerste Zwarte Pietenpak wat ik maakte.

Ik begon met bloggen in 2011, in oktober. Niet veel berichten geplaatst dat jaar, maar toch een klein overzichtje:

3) Op een gedeelde derde plaats: De eerste hoodie die ik maakte, en de eerste ( ingewikkeldere) broek. 3 jaar geleden genaaid, dat is al wel even. De trui is ondertussen al lang weggegeven, iets waar ik eigenlijk wel spijt van heb. Want de jongste dochter is redelijk jongensachtig en zou ze met plezier hebben gedragen. Hmmm misschien moet ik ze gewoon eens terugvragen. Ironisch genoeg heb ik het patroontje overlaatst terug bovengehaald, voor een feestcadeautje voor diezelfde jongste dochter ( daarover later meer). De broek wordt nu gedragen door de middelste dochter. Ik heb geleerd dat Knippiematen breder zijn dan mijn kinderen. Ze zit eigenlijk wat te los. Maar toch, ze wordt gedragen!


2) De eerste kroon die ik maakte, een probeersel voor de eerste verjaardag van de middelste dochter ( die 5 wordt in augustus!) Ik weet zelfs niet meer of ik ze nog heb.

1) En op de eerste plaats staat de tweede kroon die ik maakte. Voor de 3e verjaardag van mijn zoon ( die alweer 6 is geworden afgelopen november. Wat vliegt de tijd!) en die nog steeds trouw elke verjaardag wordt opgezet.


Zo'n tripje down memory lane is eigenlijk best wel eens leuk!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...