vrijdag 27 maart 2015

Van t-shirt naar ...

Ergens in oktober 2014 mestte ik de kleerkasten van de kinderen nog eens uit en haalde bij de zoon er 4 t-shirts uit. Wegens te klein tegen de zomer van 2015.

Ik kreeg er verwijten over. Veel verwijten. Heel veel verwijten. Dus maakte ik een cookiemonster t-shirt voor hem.

Hij is er heel blij mee en doet hem vaak aan. Ondertussen was ik al op een ander ideetje gekomen met de te kleine t-shirts. Want ik had ze nog niet weggegooid, ik wou eerst zeker weten of ze te klein zouden zijn deze zomer. En gelukkig voor hem is hij maar 2cm gegroeid sinds oktober en het zit duidelijk in zijn benen, de 2 cookiemonster t-shirts ( maatje 110) passen nog net!

Ik besloot dan maar de 2 overige t-shirts toch te gebruiken voor mijn ideetje en maakte er kussens van.


Tegelijkertijd voor de gebreide kussentjes, ging ik ook winkelen voor deze kussens.


De werkwijze is als volgt:

- Je trekt het t-shirt over het kussen ( om te zien of het past.)
- Als het past, haal je het t-shirt eraf, draai het binnenstebuiten en stik van de zijnaden af rechtdoor ( dus een stukje over de mouwen) tot je ongeveer aan de halslijn bent. ( de foto blijft hardnekkig ondersteboven staan)
- Dan draai je je t-shirt en stik je vlak onder de halsopening tot je aan het punt bent gekomen waar je weer een hoek van 90° maakt.
- Stik nu tot je terug bij een zijnaad bent aangekomen en je een vierkant hebt ( de vorm van je kussen)
- Draai het t-shirt terug goed en steek het kussen erin.
- De onderkant heb ik dichtgemaakt met kamsnaps. Een rits leek me niet zo handig in uitgelebberde tricot.

- Het hamburgert-shirt was wat moeilijker, omdat er ook nog een monstertje op de schouder staat, wat ik niet wou laten verdwijnen. Het blauwe monstertje matcht perfect met een restje van zijn bromberentrui. Ik trok het t-shirt over het kussen, frummelde de blauwe stof in de halsopening en speldde hem vast.
- Kussen uit het t-shirt en vaststikken maar!
- Omdat er veel kleuren voorkomen in het hamburgert-shirt koos ik hier ook voor veel kleurtjes kamsnaps.

De zoon is weer gelukkig se :-)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...