vrijdag 8 mei 2015

Rugzakken

 Tot hiertoe gebruikten de kinderen hun kleuterrugzakjes als ze eens op uitstap gingen. Maar die waren nu toch echt wel tot op den draad versleten. En wat te klein. Tijd voor nieuwe dus!

In de Decathlon vond ik wat ik zocht. Kleurige rugzakken, goede kwaliteit, groot genoeg, effen en het beste van al: nog geen 4€. Hij hong daar in het blauw, rood, roze, geelgroen en grijs. Ik pakte de 4 felste kleurtjes mee en liet de kinderen thuis uitvechten wie welke ging pakken. Allez, uitvechten ... eigenlijk was het heel snel beslist wie dewelke ging nemen, en ik moet toegeven, ik had die kleurtjes in mijn hoofd ook zo verdeeld per kind.

Ik liet ze ook zelf kiezen wat ze erop wilden, en in welke kleur. Ook hier geen grote verrassingen, noch van vorm, noch van kleur. De jongste is nog steeds verzot op auto's. En de zoon nog steeds op lego. Ons F. had al een paar keer gezegd dat ze het hertje op het magneetbord zo mooi vond. Ons R. wist het niet goed en mocht dan eens een kijkje nemen op mijne Pinterest. Waar ik net de rubikskubus had opgeslagen omdat ik weet dat ze zo van gezelschapsspelletjes houdt. Ze mocht van mij dan ook ineens het lettertype kiezen en daar toch een kleine verrassing: ze koos voor een strak modern type ipv iets met zwier en krulletjes.

De meisjes waren hyperenthousiast. De zoon vond het oranje teveel op rood lijken ( in het echt is de kleur van zijn rugzak feller - het rood van de oudste is ook intenser in het echt). Op de vraag welke kleur hij dan liever wou, zei hij rood. Het is nu al 3x gebeurd dat hij iets wil, tot in detail uitlegt wat hij wil, zelf alles kiest en dan toch niet tevreden is met het resultaat ( maar dat is iets voor een volgende blogpost). Toen ik hem antwoordde dat hij dan maar van zijn eigen geld een nieuwe rugzak moest kopen, zelf een symbool op mijn computer moest uitzoeken, laten uitsnijden met de cameo en er zelf opstrijken ( met mijn minimale hulp), ging hij ineens wel akkoord met de rugzak. Zonen en hun kuren ...

2 opmerkingen:

  1. Handig dat ze hun eigen rugzak hebben. Hier gebruiken ze meestal de rugzakken van elkaar :-). De boekentassen niet natuurlijk.
    Jammer dat de zoon niet zo tevreden is wanneer jij er zoveel energie en tijd ingestoken heeft. Een dwarsliggertje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor dat geld kregen ze wel ieders hun eigen rugzak ;-)

      Ja, dwarsligger is een juist woord voor hem ... zelfs al zorgt ge ervoor dat alles aan zijn eisen voldoet, zal hij nog vallen over iets kleins dat niet in orde is ...

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...