maandag 18 mei 2015

Weeral vlindertjes

 Sommige oplettende lezers ( hier op mijn blog of via facebook) merkten al op dat onze meisjes zo mooi matchten op het lentefeest van de zoon. Was oorspronkelijk niet de bedoeling. Eerst gingen we allemaal in dezelfde kleurencombinatie rondlopen, maar na de zoon met zijn kuren dacht ik foert, ik doe hier lekker niets en dat ze allemaal maar dragen wat ze willen.

Dan viel de dochter en wisten we dat haar arm nog in de gips zou liggen met het lentefeest ( een paar dagen later werd hij er afgehaald en de pinnen eruit, maar het zou nog een kwestie zijn van maanden vooraleer ze haar arm en hand terug fatsoenlijk kan gebruiken :-( ). De keuze in haar kledij werd ineens een pak beperkter, want er zijn nu eenmaal dingen die je niet kan aandoen als je arm in een hoek van ongeveer 90° is ingegipst. Haar vlinderkleedje ( 2 jaar geleden gemaakt voor de oudste) vond zijzelf ideaal.

Ondertussen had ik ook al de jumpsuit voor ons R. genaaid en had nog steeds van die vlinderstof en roze tricot over. ( nu nog steeds, maar niet genoeg meer voor een kledingstuk van te maken)  Van 1 naar 2, dat maakt 3. In no time naaide ik een blouse voor de jongste: bovenkant is een Elodieke, net zoals de zussen. Borstomtrek gemeten, een rechthoekige lap eronder, roos biaislintje erover en hupsakee. Voor haar - nog - geen jumpsuit, naar de wc gaan is vaak nog een druppeltje spannend.

Voor het broekje ging ik deze keer eens niet voor 1 van mijn al eerder gebruikte patronen maar ging ik voor een bestaand patroon. Ik had het evengoed wel kunnen doen want achteraf gezien scheelde het amper iets met mijn zelfgetekende versie. Ik koos voor de broek uit SVDHZ 2. Het was al even geleden dat ik nog had gesmockt en toch blijf ik houden van dat effect! De foto's zijn getrokken op een communiefeest afgelopen donderdag. Poseren ging haar niet goed af, gek doen op de trampoline wel.



2 opmerkingen:

  1. Nu dacht ik echt dat die matching outfits de bedoeling waren! Heel tof in elk geval :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Met 3 dochters durf ik goedkope stofjes nogal eens in bulk kopen en soms loont dat ;-)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...