vrijdag 24 juli 2015

Random Snippets #2

Random Snippets van de afgelopen maand:

Ik werd geïnspireerd door Annelyse.

Snippets zijn korte stukjes, snippers.
De Random Snippets zijn een verzameling van nutteloze weetjes en gedachtekronkels die ik nog even levend wil houden voordat ze samen met de rest verzinken in de vergeetput der vergankelijkheid.

  • De vakantie is weeral bijna in de helft, dat vliegt toch nogal.
  • Hierbij ook een ode aan het speelplein: onze kinderen zitten veel liever daar, waar ze een hele dag mogen doen wat ze willen, in plaats van thuis, waar ze af en toe ook eens moeten helpen ( want zo'n moeder ben ik wel). En hey, het is vakantie voor iedereen, dus ik laat ze maar gaan. Mama verdient ook af en toe rust.
  • De 2 oudsten gingen op scoutskamp en genoten ervan. We kregen zelfs een briefje van de zoon ( gestuurd naar zijn beste vriendje, maar kom, dochterlief liet haar brief gewoon lezen toen ze thuis kwam): ' ik wens je veel geluk'. Ne mens zou denken dat hij op wereldreis vertrok.
  • Ons R. stond op scoutskamp gekend als heel stil en schattig ( als jongste van de groep). Dat veranderde snel toen de Kabouters tegen de Welpen Dikke Bertha moesten spelen. Ze lijkt een makkelijke prooi. Maar nadat ze een Welp van 2 jaar ouder en een kop groter zonder pardon optilde en neergooide 'gelijk ne patattenzak' dierven ze toch niet meer te dichtbij komen. 
  • Als ze zo blijft reageren tegen dat ze uit begint te gaan, kan ik gerust zijn.
  • De zoon stond er dan weer gekend als ne hevige wiens tetterke nooit - maar dan ook echt nooit - stilstaat. Ook geen verrassing.
  • Wacht maar tot volgend jaar, dan gaat ons F. ook mee. Ik gok dat die gekend gaat staan als koppige uitdager met veel decibels.
  • Begonnen we met het ombouwen van onze legokamer naar badkamer. Dat gaat een werk van lange adem worden vrees ik.
  • De kelder moest daarvoor ook leeggemaakt worden ( zodat er buizen konden gestoken worden voor het sanitair), inclusief mijn voorraadkast. Ik vond er producten die vervallen waren sinds augustus 2012, wat heel straf is, aangezien we hier wonen sinds oktober 2013.
  • Ik merkte ook dat we eigenlijk niet meer bakken. In ons vorige huis bakte ik wel eens cake of koekjes met de kinderen, maar ik ga denk ik nooit vriendjes worden met deze oven.
  • Een uitspraak van onzen T: " Ik word later kleutermeester, want tegen dan weet ik toch niet meer wat ik in het lager heb geleerd en die kleuters moeten toch alleen maar spelen, dat is wel heel gemakkelijk voor mij dan." Als er kleuterjuffen/ - meesters zijn die een hartig woordje met hem willen spreken: be my guest.
  • Een gefluisterde uitspraak van ons L: " Gij vertrouwt mij gewoon niet." nadat ik haar verbood om alleen op verkenning te gaan in het zwembad. 3-jarigen met een attitude!
  • Nog een luidkeels geroepen uitspraak van ons F: " Geen! Mijn mama draagt er geen!" Klinkt onschuldig, maar als ge weet dat de vraag - gesteld door een acteur tijdens een toneel - was ' welke onderbroek draagt de mama', wordt het wel wat gênant. Laat het duidelijk zijn: ik draag er wel.
  • En helaas was het niet de eerste keer dat ik voor schut werd gezet tijdens een toneel. 2 jaar geleden waren we aanwezig op een totaal ander toneel, op een totaal andere plaats, waar de acteur vroeg wat de mama's 's avonds deden. Mijn zoon was er als de kippen bij om heel enthousiast zijn antwoord te roepen. Want ik had de dag ervoor buikgriep gehad en ik verdenk hem ervan om gewoon eens heel luid 'diarree' te willen roepen. 
  • En dan zeggen ze dat het belangrijk is om kinderen van toneel te laten proeven. Maar ik begin daar toch van terug te komen.
  • Werd ik 31 afgelopen maand en is het de 30e keer dat het regende op mijn verjaardag. Zomer heet dat dan ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...