dinsdag 3 november 2015

Paddestoeltjestrui

 Zoals beloofd: de paddenstoelentrui van ons F. Ze werd precies wel in de watten gelegd de laatste tijd, het is meestal voor haar dat ik iets maakte. Maar ze had een tekort aan warme truien met rits en ik wou mijn stofkesberg wat wegwerken.

Ze koos zelf het paddenstoelenstofje ( dat ik ooit eens tweedehands op de kop tikte). Ik had nog wat double face fleece over van hun sterrentruien. Het paarse matchte exact met paars dat terugkwam in de paddenstoelen en hetzelfde verhaal voor het groen.

Het patroon is de Yorick,  alleen maakte ik deze keer de 110/116. Had niet perse gemoeten, hij is toch wat breed. De korte rits die erin steekt zorgt ervoor dat ze hem makkelijk over haar hoofd kan trekken. Want dat is me wel al opgevallen bij de Yorick, over het hoofd trekken is niet altijd zo evident. ( Ofwel hebben de mijn grote hoofden, dat kan ook.)

Ik had niet genoeg stof meer voor de binnenkap, dus streek ik de naden open en stikte ze vast. Het is niet goed te zien op de kapfoto. Op de foto waar je de trui in zijn geheel ziet liggen zie je de naden in de kap langs binnen. De kleuren zijn ook veel levendiger in het echt dan op de foto.



Voor een verjaardag deed ik ook nog eens aan origami met geld. De jarige in kwestie spaart voor een nieuwe koffiezet. Ze heeft er alvast koffietassen bij gekregen en een geldhartje om te sponsoren!




1 opmerking:

  1. Oh, weeral zo leuk! En zeker goedgekeurd door de dochter aan dat snoeteke te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...